Beren op de weg - Reisverslag uit Bakersfield, Verenigde Staten van anke en jan mulder-kleine deters - WaarBenJij.nu Beren op de weg - Reisverslag uit Bakersfield, Verenigde Staten van anke en jan mulder-kleine deters - WaarBenJij.nu

Beren op de weg

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg anke en jan

08 September 2013 | Verenigde Staten, Bakersfield

Volgens plan doorgereisd naar Yosemite NP. Dat hadden we beter niet kunnen doen. Enorme branden teisteren het gebied nog steeds. Na één nacht in de rook hielden we het voor gezien. Deze domper bood ons de kans om Death Valley aan te doen. Snikheet (46 C) maar prachtig. Het heeft ons al met al de nodige extra kilometers gekost. Sequoia NP maakte veel goed. Vier nachten gekampeerd op een schitterende camping. Iedere ochtend poedelen in de bergbeek met watervalletjes. Veel gewandeld. Hiken klinkt spannender. Sequoia is zo'n typisch Donald Duck woud (we zagen er een stel op oranje crocks) met overdreven grote hoge oude bomen (sequoia's) en beren. Beren? Ja, beren. Tijdens één van onze hikes stonden we oog in oog met een American Black Bear. Toch wel een hoogtepunt. Grand Canyon hebben we nog gereserveerd. Verder niets meer, ons oorspronkelijk reisschema zal drastisch worden aangepast. We gaan het iets rustiger aan doen. Ook wij hebben behoefte aan vakantie.

• 08 September 2013 - 08:55

Marren:

Het is een Donald Duck Park toch? Dan is het gewoon iemand in een Berenpak net als Goofi en Mickey Mouse in Disneyworld. Dat is ook niet echt Jan.
    Maar die beer is wel goed gedaan!

• 08 September 2013 - 08:56

Marren:

By the way, leuke foto's

• 08 September 2013 - 10:05

Nella:

Zo. Ik ben trots op jullie. Nu even niet nog van álles moeten, maar vooral ook even het vakantiegevoel laten neerdalen. Dat is wel de knop een beetje om zetten want er is natuurlijk nog VAN ALLES aan moois te beleven. Maar is iets kalmer tempo. Heeeeeel goed. Dan zien we gauw een ontspannen Jan en Anke weer en niet een uitgevlamd tweetal. Die beer, is die echt ECHT?
    Heel veel lieve groeten, Nella.

• 08 September 2013 - 11:15

Grrie:

Oh, begint jullie vakantie nu pas? ;)
    Mooie fotoos, en groet aan oom Dagobert.
    Liefs Grrie

• 08 September 2013 - 13:14

Brenda:

Wauw! Wat zien en beleven jullie veel. Een mooie reis en wat fijn dat we daar deelgenoot van mogen zijn. Mooie foto's ook! Jan: helpt Robbie je ook om rust te nemen :)?

Een beer op de weg (ik zou denk ik hard weglopen) is even heel iets anders dan 350 studenten op introductiekamp. Johan en ik hebben dat avontuur beleefd, maar was erg leuk en gezellig. Leuke groep eerstejaars!

Ik wens jullie nog heel veel plezier en rust toe. Geniet van alles, maar vooral van elkaar.

Lieve groeten van Brenda

• 08 September 2013 - 15:44

Henny.:

Wàt een hoge bomen zeg, goed dat 1van jullie erbij staat anders zou je denken, ja, grote bomen, maar dit is giga groot. Die moeten wel duizend jaar oud zijn,of meer, Prachtig. En die beer was geen trucje? Want als die honger had, had hij of zij toch een lekker maaltje aan je gehad Jan. Ik kan me voorstellen dat je naar vakantie verlangt. Wat een programma !! Maar leuk om weer even iets te horen. De Marren zijn ook foetsie dus daar hou ik de verhalen ook van bij. Ik kijk er al naar uit. Veel plezier en een beetje rust. Tot horens.

• 11 September 2013 - 16:52

Anneke:

Klinkt allemaal wel erg goed daar. Hebben ze getemde beren los gelaten?? Leuk voor de toeristen:) Heel veel plezier verder; ik ben benieuwd hoe lang jullie het rustig aan gaan doen. liefs Anneke

• 15 September 2013 - 19:02

Reinier Van Gerrevink:

Ik heb niet alles gevolgd maar jan heb je veel gewonnen in las Vegas?
    jammer van Yosemite dus ook geen Bryce canyon? vertel eens iets over het een daar Jan!
    veel hamburgers? heb je al 1 van de beach boys ontmoet(ligt hier een 6 cd sterk nieuw BB product) 60 nooit eerder uitgebrachte nummers!! veel plezier verder! Reinier

• 21 September 2013 - 08:38

Loek Muller:

Mooie foto's Captain Whopper Jr. The Lost Pictures zullen nog wel het mooist zijn geweest. Binnenkort moeten we maar eens een cursus "ik en mijn harde schijf" gaan volgen bij Singstar.
    Jullie zien er buitengewoon ontspannen uit en dat met zoveel beren op jullie pad. Voorwaar een prestatie. Geniet er van maar ik mis jullie wel hoor. Die wereldreis van een jaar was echt te lang geweest.
    Groeten, Loek.