Een andere blik - Reisverslag uit Mae Taeng, Thailand van anke en jan mulder-kleine deters - WaarBenJij.nu Een andere blik - Reisverslag uit Mae Taeng, Thailand van anke en jan mulder-kleine deters - WaarBenJij.nu

Een andere blik

Door: Renee Jan jr Effi

Blijf op de hoogte en volg anke en jan

02 Januari 2014 | Thailand, Mae Taeng

Wat ik (Renee) heb geleerd in Thailand:
- No money no honey
- Als thai bier drinken proosten ze veelvuldig (wat neerkomt op om de 5 minuten)
- Curries, chicken cashew en andere thaise gerechten die we in het westen ook kennen zijn heerlijk. Op de lokale markt verkopen ze echter sate met bot erin, stokjes met worst, ingewanden, en ander goor voedsel. Een groot deel hiervan hebben we geproefd.
- Jan Senior houdt erg veel van raften
- Baby-olifantjes kunnen kusjes geven (zie foto's)
- Ik (1.60 lang), voel me vaak groot

Effi:
Naast de grote steden die we hebben gezien zijn er ook kleine, primitieve dorpjes. Wij hebben een aantal van deze dorpjes bekeken tijdens een trekking. Ik was verbaasd over de simpele manier van leven. Geen warm water, geen stroom en varkens die tussen de bamboehutjes door huppelden. Ook hebben we kennis gemaakt met een Thai uit de Lahu stam. Deze Thai (onze gids) heeft interessante verhalen verteld over zijn cultuur. Als hij wil trouwen moet hij de vader van de bruid 2 varkens schenken van elk 100 kilo. Geld is een belangrijke zaak wanneer je wilt trouwen. Hij was erg geïnteresseerd in de manier hoe wij in Nederland leven.

Jan jr zegt:

chang mai heeft elke avond een enorme markt. de dames hebben zich daar natuurlijk goed vermaakt. senior en ik hadden serieuzere zaken te doen, namelijk echte cultuur proeven. het half lauwe chang bier stond te wachten en langzaam stroomde de arena vol. elke avond werden er ook meerdere taibox wedstrijden georganiseerd. de kleine ventjes(klassen van 55-63 kilo) gingen flink te keer op de traditionele muziek. senior vond het allemaal wel een beetje gewelddadig (had wat minder gemogen van hem). er stonden 7 wedstrijden op het spel dus we waren voorbereid op een lange zit. na ongeveer een uur stonden we al weer buiten doordat 5 wedstrijden in snelle k.o's eindigden.

• 02 Januari 2014 - 10:00

Bert Bedum:

Leuk verhaal, vast niet veel zin om terug te gaan.....zoenende olifanten, lopslopende varkens en vechtende thai kom je niet iedere dag tegen, zeker niet in Groningen. Nog veel plezier en goede thuisreis!

• 02 Januari 2014 - 10:47

Greet Vrijenhoek:

Allereerst de beste wensen voor jullie vijf!
    Wat leuk om nu vanuit verschillende invalshoeken een verhaaltje te lezen. Ieder beleeft Thailand op zijn eigen manier. Fijn dat jullie dat als gezin ook mochten beleven. Geniet nog maar even van alle Thaise lekkere hapjes, dan verwerken wij ondertussen de laatste oliebollen...
    Heel veel liefs : Greet

• 02 Januari 2014 - 12:44

Johan & Dievertje:

Wij wensen jullie het allerbeste voor 2014! Goede gezondheid, veel liefde en geluk en vele reisjes "around the globe"!

tot ziens in Grunn!

• 02 Januari 2014 - 13:45

Marren :

Gelukkig nieuwjaar en allemaal gefeliciteerd met Effi.

Renee bevestigde waar ik bang voor was en daarom nog steeds niet naar Thailand wil, GOOR voedsel. Ik wist het!!!

• 02 Januari 2014 - 19:17

Henny.:

Fijne dag gehad Effi ? Ik lees het stukje nog eens over en schiet steeds in de lach als jr. over zijn vader praat als sr. MIJN kleine broertje, ...........waar ik overal mee naar toe sjouwde in de kinderwagen, om hem het volk te tonen. Dat broertje is nu sr. HELP we worden ouder papie, maar we gaan nog graag met je mee in de tijd. Fave Fun. ........

• 02 Januari 2014 - 19:27

Henny.:

Ja ik heb de afwijking om de foto's te bekijken na het verhaal te hebben gelezen. Wat een mooie foto, om met je opgroeiende gezin een foto kunt maken als "DE KOPGROEP " super. Wij hebben die herinnering in Florida meegemaakt, prachtig toch om dat waar te kunnen maken. We gaan van de weeromstuit nog ieder jaar, met de herfstvakantie met z'n aaaalhaaallen. Maar nu met tien man. Blijft een belevenis.

• 02 Januari 2014 - 20:13

Grri:

Allemaal een goed nieuw jaar!
    Jullie zijn 2014 wel prachtig begonnen.
    Goed dat er versterking is overgekomen, doet het goed voor de fotoos ;-)
    Veel plezier samen, liefs Gerrie

• 02 Januari 2014 - 21:38

Grri:

En hoera Effi is jarig!! Gefeliciteerd allemaal van Jan&Grri

• 03 Januari 2014 - 12:51

Letty:

Wat een prachtige herkenbare beelden...die witte kerk zal ik me nog lang heugen!!
    Fantastisch land, geweldige bevolking ook, zo vriendelijk!
    Geniet er nog even van, zeer de moeite waard allemaal!! kus allemaal!!