Oeps! - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van anke en jan mulder-kleine deters - WaarBenJij.nu Oeps! - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van anke en jan mulder-kleine deters - WaarBenJij.nu

Oeps!

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg anke en jan

19 September 2013 | Verenigde Staten, Page

Hoewel onze reis door Amerika nog 4 weken duurt (langer dan de gemiddelde zomervakantie) krijgen we het gevoel dat het er bijna opzit. Het is een paar dagen erg slecht weer geweest, 14 graden en regen, 's nachts onder de 10.
Daarom eerst maar een paar nachten een hotel ingedoken en nieuwe slaapzakken gekocht bij de Walmart (comfortable between 4 and 16 degrees): heerlijk. Tijdens ons verblijf bij de Grand Canyon knapte het weer op gelukkig. 4 nachten hebben we er gekampeerd. Mooie, lange wandelingen gemaakt, ook een flink eind naar beneden. Na 7,5 km wilde ik nog even doorlopen. Anke had slechte benen die dag (komt zelden voor) en gaf mij het fototoestel mee om te kunnen laten zien dat ik daadwerkelijk het eindpunt had bereikt. Dat was een grote fout van Anke. Kortom, ik heb dus alle foto´s verwijderd. De schade is beperkt. Van alle foto´s tot Grand Canyon hadden we backups. De Grand Canyon oogst is wat mager, de foto´s die we maakten in Seligman (route 66) zullen we nooit weerzien. Jan met raaf op bergtop (2x), Anke aangevallen door een Elk (zoek maar op). Ze zullen, denk ik, voor altijd onze mooiste foto´s blijven. Dus een USB stick aangeschaft.
Van Grand Canyon via Flagstaff, Winslow en Paintes Dessert naar Page. Dat is inderdaad niet zo logisch. Dat leg ik voor de liefhebber nog wel eens uit. Ook hier kamperen we 4 nachten. De hoogtepunten van Page zijn Horseshoe bend, Lone Rock, Antelope Canyon en een boottocht op Lake Powell morgen (zie foto´s).
Op het programma staan nog o.a. Monument valley, Canyon de Chelley, Dallas (total JFK experience) en New Orleans.
O ja, het is ontzettend leuk om jullie reacties te ontvangen.

  • 19 September 2013 - 08:13

    Marren :

    Die foto van jou na het verwijderen van de rest van de foto's is wel heel leuk geworden.
    De foto's van het AC doen me denken aan mijn SI gewricht. Mooi!!

    Maar vreselijk dat je foto's verwijderd hebt. Niemand mag ook aan mijn fototoestel komen. Nachtmerrie, zeker als ze vragen: "waar is dit knopje voor".
    Have fun verder!!

  • 19 September 2013 - 09:25

    Nella:

    Lieverds,

    Dat was inderdaad heel dom van Anke: Jan alleen op stap laten gaan met iets digitaals. Gelukkig zijn jullie verbale capaciteiten zo geweldig dat je de thuisblijvers ook zonder foto's uitvoerig kunt laten meegenieten van jullie avonturen. Ik verheug me daarop. Nog een maandje en we kunnen bijpraten......
    Vee liefs en méér, Nella.

  • 19 September 2013 - 11:04

    Letty:

    Hai Anke en Jan,
    Wat een schitterende belevenissen allemaal (op de verdwenen foto's na;-)
    Ik lees alles met plezier en ik zal met Lies overleggen voor wat betreft een trip naar Las Vegas, waartoe jij mij bijna dwong op de ansichtkaart!!
    Heel veel plezier nog de komende weken en geniet van al het moois wat jullie tegenkomen!!
    byebye

  • 19 September 2013 - 11:41

    Henny:

    Are you being there???? Leuk weer wat te horen. Ook lekker voorbereid die vakantie.......kampeerspullen kopen, een paar weken later slaapzakken dan weer een ub stick doordat Jan Onhand de foto's had verwijderd. Zo noemde ik Ger altijd, hij wilde nooit handig worden dus konden we hem niet te veel onbenulligheden, in zijn ogen, vragen. Mijn fototoestel was dan ook streng verboden voor hem. Foto's nemen was dus een crime. En er zelf op willen helemaal. Nee, dan de Detersen, maar helaas ook een zoon, 1 maar, en wat denk je?.....ook een echte Jan Onhand. Wist alle foto's. Toch niet te geloven..... Wat zal dat erg zijn geweest toen Anke dat ontdekte Overigens een mooi foto waar het hoofd van Anke is te zien tegen de prachtige achtergrond. Maakt de foto spannend. Je ziet de hoogte en diepte zo heel goed. Nog maar 4 weken !!! Ti's nieerlijk oh nee.....ja luxe probleem jongens. Verder alles goed? Ok ....vrolijk verder maar weer. Dikke kus en fijne reis verder. Liefs Henny .

  • 19 September 2013 - 12:14

    Greet Vrijenhoek:

    Lieverds,

    Wat zullen jullie even geknetterd hebben, nadat je erachter kwam dat de fotos verwijderd waren. (Bestaat dat nog, dat was toch iets van het begin van het digitale tijdperk??) Misschien tip voor als je weer in de Wallmart komt : Zo'n klein instant dingetje voor Jan kopen. Kan niets mis mee gaan en kan hij toch zijn eigen herinneringen vast leggen...
    Overigens heb ik geen idee wat voor fototoestel je nu gebruikt, maar ik vind ze prachtig! Soms echt cataloguskwaliteit!
    Geniet nog maar even van jullie trip, hier is de herfst ook in aantocht.

    Knuffel : Greet

  • 19 September 2013 - 16:43

    Kirsten:

    Hallo!! Hoe gaat het met jullie? Wat super leuk om alle verhalen te lezen en de mooie foto's te bekijken! Wel jammer dat er nu een aantal weg zijn. Vorige week donderdag kwam Jacques Vriens langs op de Hanze om een lezing te geven. Van te voren werd aangekondigd dat dit dankzij Anke Mulder is geregeld en dat we haar hiervoor moesten bedanken, dus bij deze: bedankt! Het was een hele leuke en interessante lezing. Ik wens jullie nog heel veel plezier, een goede reis en geniet nog van de 4 weken die jullie nog hebben. Liefs, Kirsten

  • 19 September 2013 - 18:00

    Eef:

    Het is een land dat niet te bevatten is.

    Toch fraaie foto's! :)
    Enjoy!

    Groetjes,
    Eef

  • 22 September 2013 - 14:31

    Mark Schaap:

    Beste Anke en Jan
    Ik sluit mij volledig aan bij de vorige schrijvers.Heb het goed samen!Nog niet aan teruggaan denken is de kunst. Wel aan tijdig copieren van weer nieuwe foto's en het opbergen van de USB stick op een andere plaats dan in het fototasje....en evenmin in de laptop-tas. En zeker niet alles in die camper achterlaten; ook die kan in zijn geheel verdwijnen. In een spleet na aardbeving of gewoon gejat en niet voor de foto's.
    En dan zegt Harm Ebbens niet: "gelukkig hebben we de foto''s nog".
    Gnetiet, groet van Anne Marie en Mark

  • 23 September 2013 - 10:43

    Anneke:

    Het zijn hele fraaie foto's. Ik mis helemaal geen foto's in dit verslag. Foto's worden enorm overschat; dus een slimme zet van Jan :) Heb nog een goede tijd samen en reis alsof iedere dag de laatste reisdag is.
    Anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

anke en jan

Jan en Anke hebben 3 maanden verlof en gaan naar Chili en Equador

Actief sinds 14 Juli 2013
Verslag gelezen: 506
Totaal aantal bezoekers 19258

Voorgaande reizen:

11 November 2016 - 05 Februari 2017

Chili en Equador

20 Juli 2013 - 20 Oktober 2013

Vertrek 20 juli naar Atlanta

Landen bezocht: