Use your talents, share the road! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van anke en jan mulder-kleine deters - WaarBenJij.nu Use your talents, share the road! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van anke en jan mulder-kleine deters - WaarBenJij.nu

Use your talents, share the road!

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg anke en jan

11 December 2013 | Vietnam, Hanoi

Ok, in Vietnam rijden geen auto's. Saigon en Hanoi tel ik even niet mee. De weg wordt dus gebruikt door vooral bromfietsen, vrachtwagens en autobussen. We hebben Vietnam per bus bereisd. Meestal een slaapbus met verstelbare stoelen die nog het meest aan tandartsstoelen doen denken. De buschauffeur haalt in door luid toeterend tegemoetkomende brommers de berm in te dwingen. En dat hele spektakel dwars door dorpen en steden. De bus haalt je op van je hotel. Handig maar de volgorde waarin de passagiers worden verzameld is meestal onlogisch en soms wordt er iemand vergeten. Zoals wij bijvoorbeeld. Ook dat wordt met een aantal telefoontjes, een taxi en een ver buiten de stad wachtende bus opgelost.
We hebben heel veel gefietst en tijdens één van onze tripjes werd bijna onze tas uit het fietsmandje gerist door een achteropkomende brommer. Van geleerd.
Ook maken we regelmatig gebruik van taxi's. De taximeter is betrouwbaar. In principe. In Hanoi weigerden we te betalen omdat de meter duidelijk gemanipuleerd was. Na een hoop geschreeuw en gewijs en 'ik krijg je nog wel's koos de chauffeur het hazenpad.
Het weer in Vietnam was niet best. We hebben veel regen gehad.
Helaas heeft Jan een virale infectie opgelopen die alleen met rust is te genezen. Mocht er enige twijfel zijn: we genieten van iedere dag.
Morgen vliegen we op Bangkok en gaan we langzaam maar zeker naar het noorden van Thailand waar we ons verheugen op de komst van Renee, Jan jr. en Effi.

• 11 December 2013 - 11:48

Janet:

Wat weer een mooi verhaal. Fijn dat jullie met de kerstdagen bij elkaar zijn! Hartelijke groet Janet (ik verheug me op de spring rolls)

• 11 December 2013 - 13:26

Bert Bedum:

Klinkt allemaal weer goed. Fijn dat er taximeters met principes zijn, nu nog zorgen dat Vietnamezen op een brommertje ook allemaal principes krijgen. Hele ervaring lijkt me, reizen per bus door Vietnam. Jan, beterschap! Komt vast goed als de kinderen bij jullie zijn, geniet ervan! Tip, gordijntjes dicht doen in de slaapbus, slaapt lekkerder!
    Overigens weten jullie wie de kas heeft van de BB-club? Loek M heeft een mooie nieuwe bokaal op het oog (zie facebook). Verder....hier gewoon aan het werk. Gewoon een tandje erbij ter vervanging van collega's die ver weg zijn.
    GROET

ps, de FC wordt toch geen kampioen...

• 11 December 2013 - 20:39

Yolanda:

Heel veel plezier, geniet samen met de kids en kom gezond weerom!
    groeten van ons allemaal
    nb: wij zijn dit jaar thuis met kerst en oud&nieuw Frits heeft consignatiedienst met kerst dus die is een week lang bijna 24 uur per dag aan het werk....;)daarna weer bijkomen...

• 16 December 2013 - 18:43

Henny.:

Lieve reizigers. Wat een bijzondere foto's , zo kunnen we een klein beetje meegenieten. Alles en iedereen weer gezond lees ik ok, karren maar weer dan. Wat doet dat grote Hakenkruis daar in de bosjes bij het beeld in Na Trang geloof ik dat het was. Die namen zijn niet te onthouden. Zal jullie beter lukken. Hele fijne tijd met de kinderen. Moet bijzonder zijn. Blijf gezond A.u.b en have Fun.

• 20 December 2013 - 20:50

Loek Muller:

Ha die Jan en Anke,
    ben je alweer hersteld van je virale infectie Jan? Hoop het voor je / jullie. De bokaal waar de referee aan refereert staat nog steeds in Bergen dus maak je geen zorgen; jullie kunnen de kas gewoon verder leegmaken. Geniet van de kerstdagen samen met Renée, Jan en Effi. En alvast een voorspoedig 2014!!
    Groet Loek.