Mexico - Reisverslag uit Grapevine, Verenigde Staten van anke en jan mulder-kleine deters - WaarBenJij.nu Mexico - Reisverslag uit Grapevine, Verenigde Staten van anke en jan mulder-kleine deters - WaarBenJij.nu

Mexico

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg anke en jan

04 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Grapevine

John de Mol sr. is overleden. Hij is beroemd geworden met zijn grote en enige hit 'El Paso'. Via teletekst pagina 100 vernamen wij dit. "Weet jij nog waar je was toen....etc?" Wij wel: we waren in .... El Paso. Wat het lot ons hiermee duidelijk wilde maken blijft gissen.
Veel tijd hebben we tijdens onze reis doorgebracht in de zogenaamde reservations waaronder de Navajo nation. Het zijn over het algemeen onherbergzame gebieden waar de native Americans het voor het zeggen hebben. In Gallup, de informele Indianenhoofdstad van de wereld, was niet veel te beleven.
Op weg naar Las Cruces hebben we Truth or Consequences aangedaan voor een heilzaam uur in een door hot springs gevoed openluchtbad. Truth or C. heette vroeger Hot Springs. Hoe ze aan de nieuwe plaatsnaam zijn gekomen is een bizar verhaal. Te lang voor dit verslag. In Las Cruces vielen we met de neus in de boter: een enorme parade. De highschools waren vertegenwoordigd evenals de nodige NGO's en jeugdclubs. Een geweldige optocht met veel muziek en opvallend militaristische accenten. De 2 T-shirts die we in de schoot geworpen kregen kwamen goed van pas.
Van Las Cruces naar El Paso. Alles is Spaans en Mexicaans. Restaurants, radiozenders, de man in de straat. Natuurlijk zijn we een dag in Mexico geweest. Onwaarschijnlijk dat zodra je de grens bent gepasseerd je in een totaal andere wereld bent. Een gezellige, levendige zooi.
In El Paso hadden we op een berg een fraai uitzicht op 2 steden: El Paso, Ciudad Juárez; 3 staten: New Mexico, Texas en Chihuahua en 2 landen: Mexico en de VS.
Van El Paso naar White's City waar we de Carlsbad Caverns hebben bezocht. Het laatste National Park op ons programma. Van de Government shutdown hebben we dus geen last gehad.
Morgen gaan we naar het 6th floor museum in Dallas (JFK).
Het is de laatste dagen en nachten behoorlijk warm (30+). We hebben ook koude nachten gehad. Nachten waarin we beide slaapzakken moesten
inzetten.

• 04 Oktober 2013 - 08:29

Marren :

Hola,

Echt wel leuk, dagje Mexico. Wij zijn nu een dagje in Benidorm, hier is ook alles Spaans :-) Hoewel, broodje van Kootje, Hap van Henk en friet van Piet me wel wat Nederlands in de oren klinkt.
    Leuke foto van jou als een ervaren musicus op het podium, niet wissen.

Hoe Hot Springs aan zijn nieuwe naam komt googelen we wel even.
    Hasta Luego

• 04 Oktober 2013 - 08:32

Loek Muller:

Ha die Jan en Anke.
    Wederom een mooie foto alleen wat van veraf...
    Betreft het hier een quatre-man met 3 nog net niet overleden leden van de Beach Boys?
    Geniet er in ieder geval van.
    Groet Loek.

• 04 Oktober 2013 - 17:41

Jan Zingstra:

mooi verhaal weer, goed bandje zo te zien... een nummer van Imca Marina gedaan??
    gaan jullie nog naar een ball-game ??

veel plezier nog de komende 2 weken,
    groet Z.

• 04 Oktober 2013 - 17:44

Grrie:

Aha, foto van de volunteer bij Marimba-orkest........ Denk ik.
    Hopelijk blijft de schade, ook voor jullie, van de shutdown beperkt.
    Al in training voor de BB?
    Liefs Gerrie

• 05 Oktober 2013 - 19:25

Bedum:

Blijft allemaal boeiend om te lezen. Leuke foto's! Geen onveilig gevoel in Mexico, het land van Hugo Sanchez? Saludos de Bedum

• 06 Oktober 2013 - 12:42

Harriet:

Volg jullie verslagen en foto's, leuk hoor! Krijg zelf ook zin om enorm te gaan reizen....
    Geniet nog van de laatste weken! Groetjes Harriet

• 09 Oktober 2013 - 10:14

Afien:

Hele mooie foto's, en het reizen doet jullie goed zo te zien. Jullie zien er goed uit! Over twee weken zien we elkaar weer. Ik kan niet wachten om de verhalen te horen. Geniet van de laatste dagen, en een hele fijne terugreis : ) Afien