Oorlogstuig - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van anke en jan mulder-kleine deters - WaarBenJij.nu Oorlogstuig - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van anke en jan mulder-kleine deters - WaarBenJij.nu

Oorlogstuig

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg anke en jan

20 November 2013 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Propagandistische liederen vermengd met het geraas van generatoren; dat geluid moet voor veel gevangenen in Choeung Ek (nabij Phnom Penh Cambodja) het laatste zijn geweest voor ze werden vermoord. Het was te horen tijdens de audio tour of the killing fields toen we the Choeung Ek Genocidal Center bezochten.
Ook in Ho Chi Minh Ciity (Saigon Vietnam) is de geschiedenis tastbaar gemaakt in 'the war remnants museum'. Na de buit gemaakte Amerikaanse heli's, vliegtuigen, tanks etc. was er royaal aandacht voor de wereldwijde anti oorlogsbeweging. Bijna in een goed humeur wordt de bezoeker de adem benomen door de verschrikkingen en de rampzalige gevolgen van de oorlog. Het contrast met het vrolijke waterpoppentheater later die dag was groot.
De mensen in Cambodja zijn straatarm en vooral Phnom Penh is vies. Het verschil met Vietnam is groot. Cantho en Saigon zijn ons goed bevallen. Morgen met de bus naar Mui Ne aan de kust.

• 20 November 2013 - 19:20

Bert:

Jan, Anke, we zijn weer op de hoogte! Bijzonder het verschil tussen Cambodja en Vietnam. Niet te vergelijken dus met het verschil tussen Nevada en Utah. Ben benieuwd of de topper FC-PEC ook live te volgen is in Mui Ne. We zijn weer nieuwsgierig naar de foto's. groet uit B.

• 21 November 2013 - 17:16

Grri:

Zo te lezen een andere reis in dit deel van wereld. Goede reis, en hoop dat jullie geen last hebben van overvloedige regenval. Hier is de winter begonnen; zonnig vriesweertje ook lekker ;)

• 22 November 2013 - 22:25

Marren:

Lijkt ons zeer indrukwekkend!!

• 23 November 2013 - 00:05

Effi:

mochten jullie gewoon op het dak van die tempel lopen?

• 23 November 2013 - 00:05

Effi:

mochten jullie gewoon op het dak van die tempel lopen?

• 23 November 2013 - 01:33

Anja De Vos:

Lieve schatten,geniet lekker verder van jullie reis! Wat een kado, zo'n mogelijkheid om niet hier te zijn met de overgang va de herfst naar de winter.
    Anke, het is gelukt met de onderwijsschaal! Dus uit eten op mijn kosten bij terugkomst!!!
    Veel liefs en geniet volop verder! XX

• 24 November 2013 - 15:21

Henk:

Hoi AnkeJan, toch compleet anders weer en het contrast is groot tussen de vorige trip en blijkbaar ook tussen de landen die jullie nu bezoeken. Natuurlijk hebben we beelden en filmpjes gezien van het leed dat die volkeren is aangedaan maar zal toch anders zijn als je ertussen staat en het met eigen ogen ziet. doe rustig aan en geniet. Liefs en groet

• 25 November 2013 - 03:12

Henny:

Ik ben er een beetje stil van als ik je stukje lees Jan. Indrukwekkend hoe je nu kunt vertellen over de grote verschillen, Amerika versus Vietnam. Zo'n zogenaamd pretpark lijkt dan ook een anticlimax. Maar de stoet gaat verdern alles zal weer meegenomen worden naar Nederland, ik denk dat je in onze, toch wel welvaartsstaat, alles langzaam kunt verwerken, en herbeleven. Liefs Henny. Mooie reis verder...

• 25 November 2013 - 17:00

Henny. :

Net even de foto's bekeken die ik de vorige 2 keer maar half kon ontvangen. Wat prachtige foto's . Grote weelde aan de ene kant en schrijnende armoede aan de andere kant. Je hangmat heb ik nu een beter beeld van. Heerlijk zeg. Wat is dat verkeer daar als bezetenen aan het wedstrijd rijden lijkt wel. Maar inmiddels zijn jullie al heel ergens anders. Weer nieuwe belevenissen. Gaat allemaal goed hè! Hebben jullie overal openbaar vervoer of gaan jullie ook met b.v. een auto er zelf op uit. Horen we nog. Kus en fijne reis verder. Liefs.