Jambalaya, crawfish pie, filé gumbo - Reisverslag uit Biloxi, Verenigde Staten van anke en jan mulder-kleine deters - WaarBenJij.nu Jambalaya, crawfish pie, filé gumbo - Reisverslag uit Biloxi, Verenigde Staten van anke en jan mulder-kleine deters - WaarBenJij.nu

Jambalaya, crawfish pie, filé gumbo

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg anke en jan

15 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Biloxi

Op de sixt floor van het Texas Bookstore Depository aan Elm Street Dallas zien we de auto's vlak onder ons Dealy Plaza oprijden. Een koud kunstje voor de scherpschutter Lee Harvey Oswald. De getuigenverklaringen lopen zo uiteen dat er twijfel bestaat of Oswald in zijn eentje opereerde of dat er sprake was van een complot en meerdere schutters. Oswald schoot de agent die hem wilde aanhouden dood. Geen normale reactie voor iemand die onschuldig is. Fascinerend om de sixt floor museum te bezoeken en rond te lopen in Elm Street, Dealy Plaza en de 'grassy knoll' te beklimmen. Ben je nog geen 50? Het gaat over de moord op JFK. Het museum en Dealy Plaza trekken veel meer toeristen dan ik had verwacht. Na dit hoogtepunt op naar de Mississippidelta, de bakermat van de blues. Het BB King museum is zeer de moeite waard. Er wordt een prachtig verhaal verteld waarin de geschiedenis van de slavernij, de katoen, de blues, de apartheid en de human rights movement samenkomen. We zakken de Mississippi af naar Natchez, een goed geconserveerde stad waar veel plantagehouders hun prachtige huizen bouwden.
Via Lafayette en Baton Rouge langs Plantation Alley naar New Orleans. French Quarter is een parel en overal wordt gemusiceerd, voornamelijk jazz. Een bezoek aan New Orleans is ondenkbaar zonder de swamps en de alligators gezien te hebben. Voor ons vertrek genieten we nog een paar dagen van het strand in Beloxi waar het 30 graden is. We zijn nu echt op de terugreis. Woensdag arriveren we in Atlanta waar we donderdag het vliegtuig naar huis pakken. Dit is dus het laatste verslag vanuit Amerika. In Thailand pakken we de draad weer op. Iedereen bedankt voor de reacties. Het is echt heel leuk om die te krijgen.

• 15 Oktober 2013 - 08:01

Henny:

Wat gaat het dan ineens snel, al op de terugreis. Qua natuurschoon, historische plaatsen, de bakermat van de blues t.a. Las Vegas, toe, om nog eens te trouwen? Enz. Veel gedaan en een inretessante reis. Bedankt voor jullie verslagen en wel thuis. Nog even niet aan denken, nou....even dan!!

• 15 Oktober 2013 - 08:09

Henny:

Nog even de foto's bekeken, wát een stoete, Jan. Met zo'n boot zijn wij ook de swamp's ingeweest en een alligator show gezien. In dat doodstille gebied raasden wij met zo'n boot, die vreselijk herrie maakte, met proppen in de oren door dat natuurgebied. Zou hier ondenkbaar zijn hè. Leuk om dat wéėr te zien.

• 15 Oktober 2013 - 09:07

Marren :

Wat klinkt dat heerlijk, we verlaten Amerika en tot in Thailand. Klinkt als vrijheid!!
    Je staat zeer ontspannen op de foto met xxl hap.

We kijken uit naar jullie Azie ervaringen. Mans en Marieke zijn er al verschillende keren geweest dus zal ik ze tegen die tijd jullie waarbenjij.nu site doorsturen.

Henny Livingstone zal daar ook wel weer geweest zijn :-)

Goede reis terug.

P.S. Wij herkenden alle gebouwen en straat van de de film JFK.

• 15 Oktober 2013 - 10:39

Hanneke:

Nog even genieten daar! Goede reis! Tot volgende week!

• 15 Oktober 2013 - 10:52

Bert:

Prachtige verhalen opnieuw!!! Geniet nog even van dit prachtige land, we verheugen ons nu al op de dia-avond...goede terugreis gewenst!

• 15 Oktober 2013 - 11:32

Letty:

Nog een paar heerlijke dagen gewenst...Thailand is ook zo fantastisch, daar hebben wij tot dan toe, het lekkerste gegeten mmmmm!! Leuk voor jullie om naar uit te kijken, en Azie is geweldig...!!! Goede reis naar huis, pakkerd uit Hoogeveen!!!!

• 15 Oktober 2013 - 13:53

Wieteke Van Veen:

Jeetje, wat gaat dat snel! Maar wat heerlijk dat jullie straks de andere kant van de wereld opgaan! Goede terugreis eerst dan maar!

• 15 Oktober 2013 - 14:41

Grri:

Leuk hoor, zo'n eindeloze zonnige vakantie.
    Hier begint de herfst alweer dus dikke trui en regenjas meenemen ;)
    X Grri

• 15 Oktober 2013 - 22:00

Nella:

Heerlijk om jullie binnenkort weer terug in ons drassige landje te weten! Maak nog fijne dagen en een hele goede reis. Tot gauwst, warme groeten, Nella.

• 16 Oktober 2013 - 19:36

Janny En Arend:

Na een enerverende reis wensen we jullie een goede thuisreis naar je kinderen en achterblijvers !

Prachtige reisverhalen. Groetjes van ons vanuit Spanje

• 18 Oktober 2013 - 20:48

Jose En Hans:

Lieve Anke en Jan, wat een prachtige reis hebben jullie gemaakt. We hebben genoten van alle spannende, vrolijke, grappige en mooie verhalen vanuit de States. Heerlijk! We hadden graag bij het foto moment met de zwarte beer willen zijn..
    Veel succes bij de voorbereidingen op jullie volgende reis en geniet van het korte moment in Nederland. Dikke kus van ons

• 05 November 2013 - 10:22

Bert:

ik neem aan dat jullie inmiddels vastzitten in Gwangzou??? Ik ben benieuwd naar de eerste berichten uit Thailand....