Wat scenic? - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van anke en jan mulder-kleine deters - WaarBenJij.nu Wat scenic? - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van anke en jan mulder-kleine deters - WaarBenJij.nu

Wat scenic?

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg anke en jan

22 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Las Vegas

Scenic byway, scenic highway, scenic turnout, scenic overlook etc. De Amerikanen en wij zijn er gek op. Het ene uitzicht is nog mooier dan het andere. Het schiet echter niet op.
Het is onmogelijk en niet boeiend om de schoonheid van de natuur te beschrijven. Ik heb links toegevoegd zodat je een indruk krijgt van waar we na Durango zijn geweest (Arches national park, Canyonlands n.p., Dead horse point state park, Capitol reef n.p., Goblin valley s.p., Bryce n.p., Zion n.p.)

Een stereotiepe camping: een staplaats bestaat uit een doodlopende, soms geasfalteerde zijweg. Verder een niet duidelijk begrensd stuk land met een picknicktafel, een vaste BBQ en soms een vuurplaats. De Amerikanen zijn echte vuurtjesstokers.

Wat ik zo leuk vind aan Amerika is:
- dat je soms minutenlang geen tegenligger treft;
- dat je de tank volgooit voor $32;
- dat $32 maar €24 is;
- dat ik nu snap waar Green on red haar albumtitel 'Gas Food Lodging' vandaan heeft;
- dat water en koffie (regular) hier ongevraagd wordt bijgeschonken;
- de zogenaamde 'diner';
- hier Steinbeck en Mak lezen.

We genieten enorm, van het land, van het reizen, van de vrijheid, van elkaar. Het is een betrekkelijk zorgeloos bestaan. Als ik mijn zonnebril op sterkte maar niet verlies, als de TomTom het maar blijft doen, als ik maar niet in een dwangneurotische vlaag van verstandsverbijstering mijn autosleutels in een canyon werp. Daar houdt het wel mee op.

We zijn nu in Las Vegas. Gekkenhuis. Vanmiddag een pizza gegeten op het San Marcoplein. We vallen hier van de ene verbazing in de andere.

Ik denk dat na dit verslag het belangrijkste wel zo'n beetje is verteld. We vragen jullie om je ervaringen met: Amerika (het liefst plaatsen waar we zijn geweest of nog komen) als reactie te plaatsen. Mogelijk heb je vragen over plaatsen waar we geweest zijn of waar we nog komen. Misschien heb je andere vragen. Indiscrete vragen worden, eventueel, separaat per mail beantwoord. Alle overige reacties blijven uiteraard meer dan welkom.

Globale planning van wat ons nog te wachten staat:
Los Angeles, San Francisco, Yosemite n.p., Sequoia n.p., Joshua tree n.p., Grand Canyon n.p., Page, Las Cruces, Carlsbad, El Paso, Dallas (JFK!), New Orleans.

Met name voor alle collega's: veel plezier volgende week als de kermis weer begint.

Selecteer één van onderstaande weblinks, rechtermuisknop, ga naar http://www.etc

• 22 Augustus 2013 - 21:48

Francoise:

In Las Vegas the little white chapel gezien? Daarzijn we, al weer bijna 20 jaar geleden getrouwd.

Wat een heerlijk land he, wij hebben weliswaar aan de oostkust, ook genoten van de vrijheid, van de ruimte etc.
    Veel plezier op jullie verdere tocht,
    Groetjes Francoise

• 23 Augustus 2013 - 09:12

Marren :

Is toch mooi man, jij op het bankje voor Graceland.

• 23 Augustus 2013 - 15:14

Bert, Die Van Faceboek:

Hierbij antwoord op je noodkreet...
    LA, motel la brea midden in hollywood, super betaalbaar en SUPER locatie..downtown la is helemaal niets, rodeo drive super, st monica beach leuk, zelf rondrijden in bev hill in plaats van rondtour
    SF, fietsen, baseball,
    Yosemite, glacier point is super, wandeling bij mirror lake, weinig mensen prachtige natuur, in het zuiden van het park staan sequoia bomen, maar in sequoia np zijn ze veel indrukwekkender...
    Sequoia, doen dus
    Grand C, noordkant verrassend rustig, zeker zo mooi, de weg tussen page en gc is verzakt en afgesloten, 89a, goed plannen zonder tomtom...
    Page, verrassend mooi, zwemmen bij lone rock, niet de lange boottocht doen, korte is net zo mooi, horseshoe bent mooi, antelope can bijzonder
    Maandag weer werken, ik denk dat ik maar even de boomtown rats opzet!

• 23 Augustus 2013 - 15:15

Jolien, Ook Die Van Faceboek:

Een heel herkenbaar reisverslag Jan! Idd geen probleem om in een half uur 3 koppen koffie voor de prijs van 1 naar binnen te werken.
    Nog een kleine aanvulling op de vele tips van Bert:
    Las Vegas, Fremont Street Experience, ieder heel uur vanaf 20.00 uur. Ook eten bij het buffet van Main street station is een aanrader.
    San Francisco, alcatraz is de moeite waard.
    Veel plezier samen en groet, ook voor Anke....

• 24 Augustus 2013 - 02:27

Anke En Jan Mulder-kleine Deters:

Klaas&Betty: Bryce is inderdaad heel mooi. We trekken westwaarts maar gelukkig hebben we Mesa Verde bezocht.
    Bert, Jolien: bedankt! Ik zal de tips verwerken in ons reisplan.
    Mar: meer fan van Elvis dan ooit.
    Francoise: We hebben lwc zeker gezien. We hebben het er ook nog over gehad. Het wemelde er van de weddingchapels. Een aantal bruidsparen in actie gezien.

• 24 Augustus 2013 - 11:46

Evelien:

Hoi Jan en Anke, zo te lezen genieten jullie volop! Tja, en die jaw-dropping landschappen proberen te omschrijven is inderdaad onmogelijk. Beelden zeggen meer dan duizend woorden :) Daarom erg leuk om wat foto's te zien. Fijn dat dat gelukt is.
    Geniet van de nog te bezoeken NP's

Als tip misschien nog:
    Monument Valley en dan de lange route rijden in het park
    Painted Desert NP
    Bij de Grand Canyon de Desert Point View

Groetjes,
    Evelien

• 25 Augustus 2013 - 17:03

Henny.:

Superreis maken jullie. Elvis mijn grote held vooral country en lovesongs, en mijn broertje zit daar gewoon op een bankje. ' t Is wat....We hebben jullie reis tot dusver helemaal uitgeplozen, kaart kleiner en kleiner gemaakt, de foto 's geven een beetje een beeld van wat jullie zien. De verhalen komen later. Alles goed onthouden. Prachtig daar als je het niet eens kunt opschrijven. Mijn tips liggen in Florida Miami en Orlando, Disney world MGM Studio's Space centrum Everglades enz. Maar daar komen jullie niet. We waren met het gezin, er viel wel erg veel te lachen. Have Fun...dikke kus alle twee.

• 25 Augustus 2013 - 17:22

Henny:

Net de Grand Canyon bekeken....zo wat mooi zeg, over die glazen platen uitlopend over de Canyon. Wát een natuur zeg. En een stukje route gezien daarheen. Is inderdaad niet te beschrijven, dat moet je zien. Filmcamera mee? Anders kun je het hier haast niet geloven. Prachtig.

• 26 Augustus 2013 - 19:21

Kevinlo:

lieve anke en jan we missen jullie groetjes familie lo

• 28 Augustus 2013 - 13:13

Paul Balt:

Hi Anke & Jan,

Heel leuk om jullie verslagen te lezen,dat roept bij mij weer herinneringen op, toen ik in die 'area'was.
    Ik hoop ,dat m'n tip om naar het Paul Getty museum te gaan een zinvolle was ( net een topcollectie toegevoegd daar) Alleen al de ligging is zelfs voor Amerikaanse begrippen heel bijzonder. Zijn jullie tijdens je verblijf in Las Vegas nog in het Mandalin Bay hotel met die geweldige "" winecellarbar" over al die floors geweest? Wat mij toen ook opviel ,dat toen ik in de 'new housing estates' rondreed het einde van de straat ophield, omdat je tegen een mountain 'aanreed.'Ik las al vele tips omtrent de Grand Canyon ( het meest indrukwekkende dat ik ooit heb gezien). Misschien rijden jullie nog door Sedona heel bijzonder!! We hadden daar zelfs een stageadres! Glendale bij Phoenix is ook heel aardig en dynamisch.( Daar werkte een oud -student van IFM = Joost Berkhout in de hotellerie).Groet Paul.

• 31 Augustus 2013 - 06:22

Anke En Jan Mulder-kleine Deters:

Evelien: tips verwerkt in planning.
    Henny: in 2002 zijn we een week in Florida geweest op onze terugreis uit Sint Maarten. Onvergetelijk, vooral Universal Studios.
    Kevin en familie Lo: lekker gegeten in Chinatown San Francisco. Andrew: met Feyenoord komt het vast wel goed.
    Paul: The Getty center was inderdaad super. Daar hebben we een hele dag doorgebracht. De winecellarbar, meer iets voor Anke, hebben we gemist.

Binnengekomen via email:
    Hoi Anke en Jan,

Hebben jullie de strip al "genomen"? Even lekker gegeten in Venetia terwijl een gondel langs vaart? Of in New York (x2) wat dollars in een fruitautomaat verbrast naast een oude dame die achteloos de as van haar sigaret op de grond gooit? Ik moest met mijn dochters nog wel de achtbaan in, want dat vonden zij toch wel horen bij een pensionado.
    Wij hebben een fantastische vakantie gehad: indianenreservaten, uiteraard Grand Canyon en Monument Valley (ik zag de heren Fonda en Hopper ook nog rijden....), Arches, Bryce, Mesa Verde, etc. Death Valey vonden wij het toppunt met Zabriskie Point, Stove Pipe Wells en Dante's View. Moet je echt naar toe!
    Als jullie nog naar San Francisco gaan, moeten jullie beslist naar Haight Ashbury gaan: oude hippietijden herleven!
    Geniet verder van het land en van elkaar.

Met vriendelijke groet,

Niek van der Wal.